Wejdź na stronę zdalnenauczaniespkuny.pl i kliknij na zakładkę ze swoja klasą
Język polski
16 marca 2019 r.
Lekcja 1
Temat: Utrwalamy pisownię wyrazów z „rz” i „ż”.
Wykonaj podane ćwiczenia i zapisz je w zeszycie.
- Ułóż zdania z następującymi wyrazami: potężny, burza, oranżada, warzywa, wrzask, grzanki, małżeństwo, drużyna, dworzec, żubr.
- Wybierz dowolny przedmiot i opisz go. Postaraj się o to, by w tym opisie znalazło się przynajmniej 10 wyrazów z „rz” lub „ż”.
Historia
Bardzo proszę przeczytać temat: Józef Wybicki i hymn Polski.
A następnie odpowiedzieć na pytania w zeszycie:
- Kto to jest emigrant?
- Jaki był wcześniejszy tytuł „Mazurka Dąbrowskiego”?
- Kto napisał hymn Polski?
- Kiedy powstał i hymn Polski?
- Gdzie powstał hymn Polski?
- Dla kogo Józef Wybicki napisał „Pieśń Legionów …”
- Co robił generał Jan Henryk Dąbrowski we Włoszech?
Proszę nauczyć się na pamięć całego polskiego hymnu – (będę pytała na ocenę)
Matematyka
Zadania w pliku doc
””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””Wtorek 17.03″”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
http://linoit.com/users/Madziaroman/canvases/klasa%204
Język polski
Lekcja 2
Temat: Lekcja tolerancji.
Przeczytaj tekst „Najwyższa góra świata” w podręczniku str. 125. Następnie pisemnie odpowiedz na następujące pytania:
- Jakie wrażenie zrobił na tobie tekst „Najwyższa góra świata”? Co szczególnie zwróciło twoja uwagę?
- Odpowiedz na pytania dotyczące taty Kuby
a) Jak wygląda?
b) Jaki wykonuje zawód?
c) Jak spędza wolny czas?
d) Jak traktuje Kubę?
e) Jakie są jego cechy charakteru?
- Tata Kuby powiedział: „Nie wszyscy muszą być jednakowi”. Czy zgadzasz się z tymi słowami? Uzasadnij
swoje zdanie. - Jak myślisz, dlaczego ludzie tak bardzo przejmują się opinią innych na swój temat? Jakie znaczenie ma dla
ciebie to, co myślą inni?
Lekcja 3
Temat: Tworzymy synonimy.
Wykonaj podane ćwiczenia i zapisz je w zeszycie.
- Do podanych przykładów dopisz takie wyrazy bliskoznaczne, które zaczynają się od przeczenia nie.
wróg – ……………………………………………………………………………………………………………………
pech – ……………………………………………………………………………………………………………………
tani – ……………………………………………………………………………………………………………………..
krótko – …………………………………………………………………………………………………………………
- Przepisz tekst, unikając powtórzeń. Użyj w tym celu synonimów (wyrazów bliskoznacznych). W razie
potrzeby zmień formę gramatyczną pozostałych wyrazów.
Astrid Lindgren jest najbardziej znaną szwedzką pisarką. Jako pisarka zasłynęław 1937 roku. Książką, która otworzyła Astrid Lindgren drogę do sławy, była książka pod tytułem „Zwierzenia Britt-Mari”. Wśród dorobku literackiego Astrid Lindgren znajduje się ponad 20 książek i zbiorów opowiadań dla dzieci oraz sztuki teatralne i słuchowiska radiowe. Astrid Lindgren zdobyła wiele nagród, między innymi Order Uśmiechu.
- Zastąp wyraz dobrysynonimem, który najlepiej pasuje do każdego wyrażenia. Wybierz odpowiednie określenia z ramki.
smaczny, współczujące, ciekawa, wspaniały, serdeczny |
dobry obiad – …………………………………………………………………………………………………………
dobry kolega – ………………………………………………………………………………………………………..
dobra książka – ……………………………………………………………………………………………………….
dobry humor – ……………………………………………………………………………………………………….
dobre serce – …………………………………………………………………………………………………………..
- b) Zastąp podkreślone słowa odpowiednimi synonimami, zachowując sens zdań. Nie powtarzaj wyrazów
z ramki z punktu a).
Tata zrobił pyszny obiad – placuszki z serem. …………………………………………………………….
Wypożyczyłam z biblioteki fantastyczną książkę. ………………………………………………………
Zawsze mam doskonały humor w towarzystwie Marty. ……………………………………………….
Osoba o wielkim sercu pomaga innym. ……………………………………………………………………..
Przyroda
Wykonaj 3 karty pracy do lekcji z działu 5 (karty pracy znajdują się w zeszycie ćwiczeń). Wcześniej zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku odnośnie tematów:
-Choroby, którymi można się zarazić
-Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach
– Uzależnienia są groźne
Termin wykonania pracy– do 25 marca
Muzyka
W ramach powtórzenia wiadomości z ostatnich zajęć proszę o przygotowanie prezentacji lub albumów na następujące tematy:
Instrumenty strunowe
Plastyka
Sztuka ludowa – do obejrzenia https://prezi.com/qjpp0d9dhvqz/sztuka-ludowa/
Zadanie plastyczne-
1.pokolorować na jednolity kolor farbą plakatową pudełko od herbaty ( lub podobne wielkością i kształtem , chociaż może być większe)
- Wycinankę lub blok techniczny kolorowy złożyć na 4 i wyciąć wzory wg własnego pomysłu, inspirować się sztuką ludową.
- Wycięte wzory nakleić na przygotowane pudełko.
Praca do oddania po powrocie do szkoły.
Matematyka
Dzień dobry
Dziś utrwalimy sobie wiadomości o ułamkach zwykłych.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji: Ułamek jako część całości.
Otwórzcie podany link: https://epodreczniki.pl/a/ulamek-jako-czesc-calosci/D13DhXk4t
Obejrzyjcie filmiki.
Przeczytajcie informacje pod hasłem Ważne!
Wykonajcie ćwiczenia interaktywne 2 i 3 na platformie.
Ćwiczenia 6 i 7 zapiszcie w zeszycie.( Uwaga! Po wykonaniu ćwiczenia sprawdź rozwiązanie.)
Dla chętnych: Ćwiczenie 8 i 9.
Powodzenia!
””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””ŚRODA18.03”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Język polski
Zadanie w pliku docx
Informatyka
Wykonaj prezentację multimedialną na temat Tradycji Świąt Wielkanocnych, około 10 slajdów.
Matematyka
Dzień dobry!
Dziś utrwalimy sobie wiadomości o ułamkach zwykłych.
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Ułamek jako część całości.
Otwórz podany link: https://epodreczniki.pl/a/ulamek-jako-czesc-calosci/D13DhXk4t
Obejrzyj filmiki.
Przeczytaj informacje pod hasłem Ważne!
Wykonaj ćwiczenia interaktywne 2 i 3 na platformie.
Ćwiczenia 6 i 7 zapisz w zeszycie.
( Uwaga! Po wykonaniu ćwiczenia sprawdź rozwiązanie.)
Dla chętnych: Ćwiczenie 8 i 9.
Powodzenia!
””””””””””””””””””””””””””””””’Czwartek19.03”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Matematyka
Lekcje w pliku docx
Piątek 20.03””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Język polski
Lekcje w pliku: kl.IV lekcja5
Matematyka
Lekcje w pliku: Matematyka kl.4 L.4.