Wejdź na stronę zdalnenauczaniespkuny.pl i kliknij na zakładkę ze swoja klasą
Język polski
16 marca 2019 r.
Lekcja 1
Temat: O liczebniku raz jeszcze…
Wykonaj ćwiczenie i przepisz je do zeszytu.
- Z podanych wyrazów wybierz liczebniki i wpisz je do odpowiedniej grupy.
czworga, trzech, tysięcznego, jeden, liście, zerówka, tona, dwanaście, jednorożec, Trójmiasto, pierwszoklasista, ósmy, piętnaście, troje, dziewiętnastej, dwunasty, czworonożny, ośmiornica, setny, czterdzieści siedem, osiemnaście, osiemnaścioro
liczebniki główne – …………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………
liczebniki porządkowe – …………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………
liczebniki zbiorowe – ………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………
- Wpisz odpowiednie formy liczebników.
Na torcie paliły się ……………………………. (3) świeczki.
W zeszłym miesiącu byliśmy na ……………………………. (2) koncertach.
Zawodnik przygotowywał się do ……………………………. (3) skoku.
Nie możesz iść na ten film, jest dozwolony od ……………………………. (18) lat.
Dzisiaj dostałem już ……………………………. (17) e-maili z reklamami.
Paparazzi robili zdjęcia ……………………………. (12) aktorkom na premierze.
Niedziela jest ……………………………. (1) czy ……………………………. (7) dniem tygodnia?
Zaprosiłem na urodziny moich ……………………………. (4) najlepszych kolegów.
Nasz suczka urodziła ……………………………. (3) szczeniąt.
Na boisku biegało ……………………………. (6) dzieci.
- Od podanych liczebników głównych utwórz liczebnikami porządkowe i zbiorowe.
Liczebniki | ||
główne | porządkowe | zbiorowe |
dwa | ……………………………. śniadanie | ……………………………….. kurcząt |
cztery | ………………………………….. kotek | ………………………………….. drzwi |
dziesięć | …………………………….. zawodnik | …………………………………. piskląt |
trzydzieści osiem | ……………………………….. odcinek | ………………………………….. dzieci |
sto | …………………………………….. raz | …………………………………. źrebiąt |
Historia
Bardzo proszę przeczytać temat: Sztuka średniowieczna, s.153
A następnie odpowiedzieć na pytania w zeszycie:
- Co było głównym zadaniem sztuki średniowiecza?
- Co było głównym tematem sztuki średniowiecznej?
- Cechy charakterystyczne sztuki romańskiej
- kiedy była (od którego do którego wieku)
- wysokość budowli.
- z czego były budowane?
- Grubość murów?
- Wielkość i kształt okien.
- 2 przykłady budynków w tym stylu w Polsce
- co to jest absyda?
- Cechy charakterystyczne sztuki gotyckiej
- kiedy była (od którego do którego wieku)
- wysokość budowli.
- z czego były budowane?
- grubość murów?
- 2 przykłady budynków w tym stylu w Polsce
- Wielkość i kształt
- Co to jest rozeta i portal
Film do obejrzenia: https://slideplayer.pl/slide/1219028/
https://www.youtube.com/watch?v=KAX8gc7cC8k
W kolejnym zadaniu wyślę zagadnienia do powtórzenia!!!!
Matematyka
Zadania w pliku doc
””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’WTOREK17.03.”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Technika
Drodzy Uczniowie klasy 5.
Proszę o rozwiązywanie testów na kartę rowerową na stronie umieszczonej poniżej:
https://brd.edu.pl/testy/testy.html
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Język angielski
Klasa 5
http://linoit.com/users/Madziaroman/canvases/klasa%205
Geografia
Bardzo proszę przeczytać temat: Pogoda a klimat, s. 102
A następnie odpowiedzieć na pytania w zeszycie pełnym zdaniem:
- Co to jest pogoda?
- Jakie składniki zaliczamy do pogody (pięć składników)?
- Co to jest klimat?
- Co to jest klimat ogram?
- Co uwzględnia się zwykle w opisie klimatu?.
- Na podstawie mapy ze strony 105. Napisz, gdzie na świecie jest najcieplejsza temperatura, a gdzie jest najzimniej (przy opisie użyj równiki, zwrotniki, biegun)?
- Na podstawie mapy ze strony 107. Napisz, gdzie na świecie najwięcej pada, a gdzie najmniej (przy opisie użyj równiki, zwrotniki, biegun)?
Zadania z zeszytu ćwiczeń – zadania: 2 strona 61, zadania: 3 strona 62
Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=PMvFXtjXScY
Język polski
Lekcja 2
Temat: Pisownia wyrazów z „ó” i „u” – przypomnienie wiadomości.
Przypomnij sobie wiadomości dotyczące pisowni wyrazów z „ó” i „u” z podręcznika ze str. 140. Następnie wykonaj ćwiczenia przepisując je do zeszytu.
- Dopisz takie wyrazy, tak abyówymieniło się na o.
naród – ……………………………….. lód – ………………………………………
stół – ………………………………….. miód – …………………………………….
zawód – ………………………………. Słój – ………………………………………
opór – …………………………………. Wieczór – …………………………………..
chłód – ………………………………… ogród – ……………………………………..
- Popraw frazeologizmy w zdaniach.Te buty pasują do marynarki jak woły do karety……………………………………………………………………………………………………………………………….To najlepszy utwór, jaki wyszedł spod pierza poety……………………………………………………………………………………………………………………………….Słyszałem, że tego nowego gitarzystę, od siódmej boleści, przyjęli jednak do zespołu……………………………………………………………………………………………………………………………….Pal szóstkę, zgłosiłem się do tego konkursu……………………………………………………………………………………………………………………………….Zrób to od razu, nie zasypiaj gruszek w popiół……………………………………………………………………………………………………………………………….
- Utwórz zdrobnienia zawierające u.
dzbanek – …………………………………………….
mama – ………………………………………………. paczka – ……………………………………………… tata – ………………………………………………….. łatwy – ……………………………………………….. |
wąski – ………………………………………………..
babcia – ………………………………………………. miękki – ………………………………………………. kaczka – ………………………………………………. kwiatek – …………………………………………….. |
- Dopisz do podanych ciągów skojarzeń po jednym wyrazie zawierającym ó.sztalugi, malarz, obraz ……………………………….dyrygent, śpiew, głos …………………………………władca, tron, korona …………………………………..kwiat, roślina, kolce …………………………………..przysłowie, wiosna, ptak …………………………….
- Uzupełnij tytuły książek. Aby poznać ich autorów, dopasuj zastosowane przez Ciebie reguły ortograficzne.
Tajemniczy ogr…d
Ania z Zielonego Wzg…rza Lassie, wr…ć! Szatan z si…dmej klasy Ronja, c…rka zbójnika W pustyni i w p…szczy Wakacje z d…chami |
wymiana ó : e – Kornel Makuszyński
ó niewymienne – Astrid Lindgren ó niewymienne – Lucy Maud Montgomery wyraz z u – Henryk Sienkiewicz wyraz z u – Adam Bahdaj wymiana ó : o – Frances Burnett wymiana ó na a – Eric Knight |
Biologia
Sztuka ludowa – do obejrzenia https://prezi.com/qjpp0d9dhvqz/sztuka-ludowa/
Zadanie plastyczne-
1.pokolorować na jednolity kolor farbą plakatową pudełko od herbaty ( lub podobne wielkością i kształtem , chociaż może być większe)
- Wycinankę lub blok techniczny kolorowy złożyć na 4 i wyciąć wzory wg własnego pomysłu, inspirować się sztuką ludową.
- Wycięte wzory nakleić na przygotowane pudełko.
Praca do oddania po powrocie do szkoły.
”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””ŚRODA18.03””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Język polski
Zdania w pliku docx
Informatyka
Wykonaj prezentację multimedialną na temat Tradycji Świąt Wielkanocnych, około 15 slajdów.
Matematyka
Dzień dobry!
Dziś przypomnimy sobie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
Zapisz w zeszycie temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
Otwórz podany link:
https://epodreczniki.pl/a/porownywanie-liczb-dziesietnych/DkRgZM3GM
Zapoznaj się z przykładem 1.
Uważnie przeczytaj informacje pod hasłem Ważne!
Rozwiąż ćwiczenia interaktywne 1,2,3.
Następnie odsłuchaj pouczeń do kolejnych ćwiczeń.
Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 4 i 5.
Po wykonaniu zadań sprawdź rozwiązanie.
Dla chętnych: ćwiczenie 7 i 8.
Powodzenia!
””””””””””””””””””””””””””””””’Czwartek19.03””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Język polski
Lekcja w w pliku docx
Matematyka
Lekcje w pliku docx
Piątek20.03”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Język polski
Lekcja w pliku:kl.V lekcja5
Matematyka
Lekcja w pliku Matematyka kl.5 L.4