Dobiegł końca bardzo pracowity tydzień w przedszkolu.
Podczas minionych dni dzieci dowiedziały się jak zwierzęta leśne przygotowują się do zimy. Pierwszym zadaniem jakie wykonały była makieta lasu. Praca została zrobiona w grupach.
Drugim ważnym działaniem było umieszczenie na boisku szkolnym karmnika dla ptaków, który to został zrobiony przez tatę przedszkolaków. W następnej kolejności dzieci poznały sposób robienia karmy dla ptaków. Gdy ta była gotowa dzieci umieściły ją w karmniku. Gdy tylko pozwalały na to warunki pogodowe przedszkolacy obserwowali czy ptaki odwiedzają karmnik i korzystają ze zrobionych smakołyków. Dzieci wykonały również pracę plastyczną –techniczną przedstawiającą dziuplę dla wiewiórek. W międzyczasie przedszkolacy bawili się w znane zabawy związane z omawianą tematyką, np. Chodzi lisek koło drogi, Stary niedźwiedź mocno śpi, czy też Wiewiórki do dziupli. Cały czas utrwalali zdobyte wiadomości.
Zwieńczeniem całego tygodnia były odwiedziny Pani Podleśniczy Agaty Wojtczak, która opowiadała o swojej pracy, zwierzętach żyjących w lesie, ich ochronie oraz o właściwym zachowaniu podczas kontaktu z otaczającą nas przyrodą. Z tej ciekawej lekcji skorzystali nie tylko przedszkolacy, ale również uczniowie klasy I, II i III. Podczas spotkania dzieci miały okazję poznać zwyczaje wybranych zwierząt zamieszkujących lasy naszej okolicy. Dowiedziały się także, w jaki sposób zachować się wobec zwierząt napotkanych w lesie. Uczniowie mieli możliwość zadawania pytań Pani leśnik, oczywiście ochoczo z tej możliwości skorzystali. Pytania były przeróżne, ale nasz gość na wszystkie cierpliwie i wyczerpująco odpowiadał. Dla Szkoły od Nadleśnictwa zostały przekazane dwie budki lęgowe.
Za prezent z całego serca dziękujemy.
Na zakończenie dzieci wręczyły Pani Agacie podziękowanie za cenną lekcję przyrody.
Z całą pewnością informacje dotyczące zwierząt, naszej przepięknej natury oraz jej ochrony na długo pozostaną w pamięci przedszkolaków i uczniów. Dzień ten stał się doskonalą okazją do propagowania proekologicznych zachowań oraz kształtowania prawidłowych postaw wobec otaczającej nas przyrody.