Wejdź na stronę zdalnenauczaniespkuny.pl i kliknij na zakładkę ze swoja klasą
Język polski
16 marca 2019 r.
Lekcja 1
Temat: Wśród nieodmiennych części mowy.
1.Uzupełnij informacje dotyczące nieodmiennych części mowy i przepisz je do zeszytu.
Przysłówki odpowiadają na pytania: _______________? (na przykład: biegnę szybko), _______________? (na przykład: byłam tam ______________________) i kiedy? (na przykład: wyjedziemy _________________).
Przysłówki utworzone od przymiotników (na przykład: grzecznie, _______________, _________________) można stopniować. Nie stopniują się natomiast przysłówki, które nie pochodzą od przymiotników (na przykład: niekiedy, _________________, ___________________).
Stopień wyższy od przysłówka rozsądnie brzmi _____________________, a stopień najwyższy od przysłówka elegancko to ____________________________________.
Oprócz przysłówków do nieodmiennych części mowy zaliczamy także między innymi _____________________ oraz _____________________.
Przyimki wraz z rzeczownikami tworzą ___________________________________
(na przykład: za płotem, ________________________, _______________________).
- Wykonaj ćwiczenie i przepisz je do zeszytu.
Z podanych zdań wypisz kolejne części mowy (jedna pod drugą) i nazwij je.
- Gosia na tle swojej klasy zawsze się wyróżniała.
- Do szkoły przychodziła z radością, pilnie przygotowywała się do lekcji, a na klasówkach osiągała wspaniałe wyniki.
- Chętnie dzieliła się swoją wiedzą z koleżankami i kolegami.
Historia
Bardzo proszę przeczytać temat: Kultura polskiego oświecenia, s.163
A następnie odpowiedzieć na pytania w zeszycie:
- Kiedy oświecenie dodarło do Polski?
- Czym charakteryzowało się oświecenie?
- Co krytykowali polscy twórcy oświecenie ( 4 rzeczy)?
- Podaj nazwiska 3 pisarzy polskiego oświecenia
- Podaj, kiedy utworzono polski Teatr Narodowy
- Podaj nazwiska 2 najwybitniejszych dramatopisarzy polskiego oświecenia.
- Wyjaśnij pojęcia: mecenas, „Monitor”, obiady czwartkowe
- Podaj kim był Canaletto i co malował?
- Podaj, kto był największym mecenasem polskiego oświecenia.
- W jakim stylu został pobudowany pałac Na Wodzie i gdzie się znajduje?
- Wyjaśnij kiedy powstała i czym się zajmowała Komisja Edukacji Narodowej?
- W jakim języku zaczęto prowadzić nauczanie w oświeceniu?
- Wyjaśnij, czym się zajmowało Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych.
Film : https://www.youtube.com/watch?v=Z_QtaWC4Xnk
Matematyka
Zadania w pliku docx
”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””Wtorek 17.03″””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Język angielski
http://linoit.com/users/Madziaroman/canvases/klasa%206
Geografia
Notatka do tematu: Rolnictwo Danii i Węgier
Proszę przepisać do zeszytu brakującą notatkę.
Węgry:
- Dominują niziny.
- Klimat umiarkowany ciepły kontynentalny,
- Gleby żyzne – czarnoziemy.
- Warunki pozaprzyrodnicze niekorzystne- Węgry do roku 1990 były komunistyczne, a gospodarstwa należały do państwa.
- Gospodarstwa są małe (kilka hektarów), mniej zmechanizowane.
- Uprawy: zboża, buraki cukrowe, słoneczniki, sady, warzywa (papryka), winnice.
- Hodowla zwierząt mniejsze ma znaczenie.
Bardzo proszę przeczytać temat: Przemysł i umysł we Francji, s. 107
A następnie odpowiedzieć na pytania w zeszycie pełnym zdaniem:
- Stolica Francji:
- Ukształtowanie powierzchni Francji.
- Klimat Francji.
- Liczba ludności – miejsce na świecie.
- Czym zajmuje się przemysł?
- Wypisz działy przemysłu?
- Jaki surowce mineralne występują me Francji (3 surowce)
- Podaj jakie wyroby zawansowanej technologii produkowane są we Francji?
- Co jest najważniejszym działem francuskiego przemysłu?
- Podaj dwie marki samochodów produkowanych we Francji?
- Podaj francuską firmę kosmetyczna?
- Co to są technopolie?
- Jeśli chodzi o produkty spożywcze i napoje, to z czego słynie Francja?
- Co to są usługi?
- Podaj 3 przykłady usług.
- Ile osób we Francji pracuje w usługach (procentowo)?
- Jakie działy usług rozwijają się we Francji ( 6 przykładów)?
Język polski
Lekcja 2
Temat: Wypowiedź argumentacyjna.
Przypomnij sobie, jak przygotować wypowiedź argumentacyjną (podręcznik str. 123)
- Przepisz do zeszytu te argumenty, które odwołują się do emocji.
Taka mądra osoba jak ty z pewnością poświęci chwilę na lekturę tej książki.
Raport podaje, że w 2016 r. aż 63% badanych nie przeczytało ani jednej książki.
Jeśli chcesz dobrze wypaść w towarzystwie, sięgnij po tę książkę.
Autorzy książki „Szwecja czyta. Polska czyta” podają, że przeciętny Szwed na czytanie poświęca 20 minut dziennie.
- Zapisz w zeszycie po jednym przykładzie do podanych argumentów.
Prawdziwy przyjaciel pomaga w trudnych sytuacjach.
Istnieją sytuacje, gdy należy szczególnie zadbać o wygląd zewnętrzny.
- Przekształć podaną wypowiedź na dwa sposoby, tak aby:
a) nadawca mówił o swoich przypuszczeniach,
b) nadawca mówił o tym, co uważa za pewne.
Skorzystaj z podanych wyrazów: zapewne, na pewno, chyba, oczywiście, prawdopodobnie, bez wątpienia, pewnie, raczej
Filip obraził się na całą klasę. Nie pojedzie z nami na wycieczkę do akwarium. Marta zawiniła. Powiedziała mu, że nikt nie chce siedzieć obok niego w autobusie.
Wszystko zapisz w zeszycie.
- Zapisz po dwa argumenty uzasadniające słuszność podanych tez.
Teza 1. Warto mieć hobby.
Teza 2. Warto korzystać z portali społecznościowych.
Do 30 marca 2020 r. należy przeczytać „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett. Lektura ta udostępniona jest na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej, w zakładce „Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych” – link: Portal lektury.gov.pl
Muzyka
W ramach powtórzenia wiadomości z ostatnich zajęć proszę o przygotowanie prezentacji lub albumów na następujące temat:
:Fryderyk Chopin – twórca nam najbliższy
PLASTYKA
Grafika warsztatowa – do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=_30l7dumKz0
Zadanie plastyczne – na odwrocie tacki styropianowej wykonać za pomocą końcówki pędzelka
Obraz ( na wzór linorytu, była o tym mowa na lekcji) , następnie na przygotowaną matrycę nanieść farbę plakatową w jednym kolorze ( najlepiej ciemnym – czarny, granatowy, fioletowy)
Tak przygotowana matrycę nałożyć na środek kartki białego bloku tech. Lekko docisnąć.
Postępowanie zgodnie z instrukcją powinno dać efekt w postaci odbitki graficznej – druk wypukły
Praca do oddania po powrocie do szkoły.
”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’ŚRODA18.03””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””’
Język polski
Zadania w pliku docx
Informatyka
Wykonaj prezentację multimedialną na temat Tradycji Świąt Wielkanocnych, około 15 slajdów.
Matematyka
Dzień dobry!
Dziś utrwalimy sobie mnożenie i dzielenie liczb całkowitych .
Zapisz w zeszycie temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych .
Najpierw utrwal mnożenie, a następnie dzielenie – pomoże ci w tym Twój podręcznik do matematyki na stronie 166-167.
Doskonałym sprawdzeniem umiejętności będą zdania zamieszczone na poniższym linku.
Otwórz podany link: https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-i-dzielenie-liczb-calkowitych/D11bGt48b
Zapoznaj się z przykładem 1.
Uważnie przeczytaj informacje pod hasłem Ważne!
Rozwiąż ćwiczenia interaktywne 1,2,3.
Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 6 ,10 i 11 .
Po wykonaniu zadań sprawdź rozwiązanie.
Dla chętnych: ćwiczenie 7 i 8.
Powodzenia!
Biologia